توسط معاون اول ریئس جمهورصورت گرفت بهره‌برداری ازچندین طرح صنعتی تولیدی دارویی دراستان البرز

البرز- خبرنگارروزنامه جمهوری اسلامی:چندین طرح صنعتی تولیدی دارویی دراستان البرزتوسط معاون اول ریئس جمهورافتتاح شد.
دکتراسحاق جهانگیری که دیروزبه استان البرزسفرکرده بود ضمن بازدیدازرونداجرای طرح تکمیل ازادراه همت-کرج چندواحدتولیدی دارویی وصنعتی ودانش بنیان را مورد بهره‌برداری قرارداد.
برای نخستین بار در کشور
رونمایی داروی ضدسرطان با کاربرد پیوند مغز استخوان باحضور جهانگیری درالبرز


داروی ضدسرطان نئوفور ظهر دیروز با حضور معاون اول رئیس جمهوری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و وزیران بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و صنعت، معدن و تجارت در واحد تولیدی سیناژن البرز رونمایی شد.
این دارو نخستین بار در کشور ساخته شده و برای پیوند مغز استخوان کاربرد دارد.
میزان سرمایه‌گذاری تولید این دارو 800 میلیارد ریال است و برای 250 نفر نیز اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.
ظرفیت تولید سالانه این کارخانه 40 میلیون ویال داروهای خوراکی و 200 میلیون ویال داروی بیماری‌های خاص است.
قیمت وارداتی این دارو 280 میلیون ریال است که با تولید آن در داخل به 92 میلیون ریال کاهش می‌یابد.
در آیین رونمایی از این دارو همچنین اعلام شد که شرکت دارویی سیناژن توانسته برای نخستین بار در تاریخ تولید دارو در کشور گواهینامه استاندارد تولید بهینه دارو اروپا جی.ان.پی را دریافت کند.
معاون اول رئیس جمهوری در ادامه سفر یک روزه خود به استان البرز، واحد تولیدی زیست دارو دانش را به بهره‌برداری رساند.
در جریان بهره‌برداری از این واحد تولیدی که در شهرک صنعتی بهارستان کرج واقع است، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت و سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون اول رئیس جمهوری را همراهی می‌کردند.
ظرفیت تولید این واحد 5 میلیون عدد انواع قرص سیستم ایمنی، 25 هزار عدد نوترکیب و دیگر داروهاست که قابلیت صادرات را به کشورهای خاورمیانه دارد.
بر اساس این گزارش، این واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری هزار و 50 میلیارد ریال ایجاد شده و برای 130 نفر به طور مستقیم شغل ایجاد کرده است.
معاون اول رئیس جمهور در بدو ورود به استان البرز از پروژه ملی احداث ادامه بزرگراه همت بازدید کرد و در جریان پیشرفت این پروژه قرار گرفت.
افتتاح واحد تولیدی با 10 خط مدرن تولید فرآورده‌های غذایی و حجیم شده در شهرک صنعتی البرز با ایجاد 1500 شغل جدید از پروژه‌هایی بود که با حضور جهانگیری به بهره‌برداری رسید.
جهانگیری در مراسم افتتاح کارخانه صنایع غذایی «آوا طعم پرشین»:
هرچیزی که مانع حرکت بخش خصوصی شود خلاف منافع ملی است
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: بخش خصوصی باید به معنای واقعی کلمه میدان‌دار توسعه باشد و هرچیزی که باعث شود حرکت بخش خصوصی کند شود یا مانع آن باشد اگر نگویم حرکتی خیانت بار است، حرکتی خلاف منافع ملی است.
اسحاق جهانگیری طی سخنانی در مراسم افتتاح کارخانه صنایع غذایی «آوا طعم پرشین» در شهر نظرآباد استان البرز با بیان اینکه این استان از توان انسانی بالایی برخوردار است، گفت: این استان در محصولات باغی و کشاورزی از رتبه خوبی برخوردار است و در حوزه صنعت هم جایگاه مهمی دارد که نزدیکی به تهران هم برای آن باعث شده است که مسائل اجرایی مشابهی داشته باشند.
وی افزود: ما به ایران مدرن و پیشرفته فکر می‌کنیم و باید همه تلاش کنیم که فرزندان این کشور آینده خوبی را داشته باشند و یکی از کارها برای توسعه این است که بخش خصوصی باید به معنای واقعی کلمه میدان‌دار توسعه باشد و هرچیزی که باعث شود حرکت بخش خصوصی کند شود یا مانع آن باشد اگر نگویم حرکتی خیانت بار است، حرکتی خلاف منافع ملی است.
جهانگیری با اشاره به اشتغال زایی بخش خصوصی در استان البرز گفت: ما باید فضای ایران را تبدیل کنیم به فضایی که هر ایرانی علاقه‌مند بتواند در آن سرمایه‌گذاری کند و نه تنها ایرانی‌ها بلکه خارجی‌ها هم در منطقه اگر خواستند کشوری را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کند، آن کشور ایران باشد.
وی تاکید کرد: برخی آن قدر مشکلات کشور را بزرگ جلوه می‌دهند که انگار نمی‌توان حل شان کرد در حالی که اگر همه مسئولان دست به دست هم دهند و کشور امن کنند، شرایطی می‌شود که سرمایه گذارها می‌آیند و در ایران سرمایه‌گذاری می‌کنند.
معاون اول رئیس‌جمهور در پایان گفت: این کارخانه صنایع غذایی برای بخش خصوصی است و نگاهش به بازار بین الملل و البته بازار داخلی است که نشان دهنده این است که بخش خصوصی ما می‌تواند آینده روشنی در سطح بین‌الملل هم داشته باشد.
جهانگیری: با محدودیت‌های بودجه‌ای طرح‌های مهم کشور طولانی می‌شود
معاون اول رئیس‌جمهور در بازدید از روند اجرای پژوه تکمیل آزادراه همت - کرج گفت: باید برای تامین منابع مالی ابتکارات جدیدی انجام دهیم و امیدوارم که بتوانیم برای طرح‌های بزرگراه‌های اطراف تهران منابع را تامین کنیم و دیگر این طرح‌ها از برنامه زمان بندی عقب نماند.
اسحاق جهانگیری در حاشیه بازدید از روند تکمیل پروژه آزادراه همت - کرج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آزادراه تهران - شمال یکی از مهمترین پروژه‌های ماست که البته آنقدر طولانی شده که به یکی از داستان‌های دنباله‌دار برای مردم ما تبدیل شده است اما در سال‌های اخیر بحمدالله کارهای خوبی انجام شده و من سه تا چهار بار از روند انجام این پروژه بازدید کرده‌ام که احتمالا تا پایان سال بازدید دیگری هم از آن خواهم داشت.
وی افزود: قرار بود که امسال فاز اول این پروژه به بهره‌برداری برسد اما به نظر می‌رسد که تاخیری در انجام این فاز وجود داشته است که البته آقای آخوندی گفتند که سرعت عملیات اجرایی آن در حال حاضر بالا است.
معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به وضعیت فعلی پروژه آزادراه همت - کرج اظهار کرد: ادامه آزادراه همت به کرج جزو پروژه‌های مهمی است که تعداد زیادی از کسانی که از جاده کرج استفاده می‌کنند با ترافیک‌های سنگینی مواجه بودند که باید این پروژه هم به سرانجام برسد.
جهانگیری با بیان اینکه مهمترین محدودیت ما در توان اجرایی کشور محدودیت بودجه‌ای است، گفت: باید برای تامین منابع مالی هم ابتکارات جدیدی انجام دهیم به نظر می‌رسد که با محدودیت‌های بودجه‌ای که داریم طرح‌های مهم کشور قدری طولانی می‌شود من امیدوارم که بتوانیم برای طرح‌های بزرگراه‌های اطراف تهران منابع را تامین کنیم و دیگر این طرح‌ها از برنامه زمان بندی عقب نماند.
وی در پایان در پاسخ به پرسشی درباره میزان همکاری دولت با بخش خصوصی برای پیشبرد این پروژه‌ها گفت: در آزادراه‌های کشور بخش خصوصی خوب فعال است و کارها را اجرا می‌کند و بخشی از منابع را هم دولت تامین می‌کند که باید برای تامین بخشی از منابع طرح‌های مهم‌مان از قبیل طرح‌های ریلی و صنعتی به سمت منابع خارجی برویم و امیدوارم که هم دولت هم بخش خصوصی بتوانند از این فرصت استفاده کنند و منابع خارجی یک تحول جدی در طرح‌های عمرانی کشور به وجود آورد.
معاون اول رئیس جمهور در دیدار با خانواده سه شهید کرم یار:
خانواده شهدا چشم و چراغ کشور هستند
معاون اول رئیس جمهور در جریان سفر به استان البرز با خانواده شهیدان کرم یار در روستای ولیان دیدار کرد.
اسحاق جهانگیری در این دیدار که در فضایی گرم و صمیمانه برگزار شد با پدر و مادر شهیدان محمد، موسی و رضا کرم یار دیدار و از خداوند متعال برای این شهیدان عالی مقام علو درجات مسئلت کرد.
معاون اول رئیس جمهور در این دیدار خانواده شهدا را چشم و چراغ کشور دانست و افزود: پیشرفت، سرپا بودن و توسعه کشور مدیون خون شهدا است و چراغی که شهدا روشن کردند مانع از گم کردن راه می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه ما باید خدمتگزار خانواده شهدا باشیم، خاطر نشان کرد: دیدار با خانواده شهدا توفیقی است که از سوی خداوند نصیب می‌گردد تا بتوانیم از نورانیت خانواده شهد ا بهره‌مند گردیم.
دکتر جهانگیری افزود: مردم ایران با ایستادگی و استقامت قادر خواهند بود همه مشکلات نظیر مسائل جنگ را از پیش روی کشور برداشته و مسیر توسعه را بپیمایند.
جهانگیری قول داد به مشکل اهالی شهرک المهدی رسیدگی شود
‌معاون اول رئیس‌جمهور با حضور در جمع اهالی شهرک المهدی که در مسیر پروژه ادامه همت واقع شده است قول داد به مشکل آنها رسیدگی شود.
در حین بازدید معاون اول رئیس جمهور، تعدادی از اهالی شهرک المهدی که منازل آنها در مسیر پروژه قرار گرفته است خواستار تسریع در رسیدگی به مشکلات ناشی از پروژه شدند.
اسحاق جهانگیری با حضور در جمع معترضین قول داد به مشکل آنان رسیدگی شود.
شهرک المهدی شامل 80 واحد مسکونی می‌شود و در حال حاضر معضل اصلی پروژه ادامه همت به شمار می‌رود.
افتتاح سایت تولید فرآورده‌های دارویی در استان البرز
معاون اول رئیس‌جمهور با حضور در محل ساختمان شرکت «زیست دارو دانش»، سایت تولید فرآورده‌های دارویی این شرکت را افتتاح کرد.
اسحاق جهانگیری در ادامه سفر یک روزه‌اش به استان البرز، پس از دیدار با خانواده یکی از شهدای این استان، سایت تولید فرآورده‌های دارویی شرکت «زیست دارو دانش» را در حضور محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت و قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت که وی را در جریان بازدید از این شرکت داروسازی همراهی می‌کردند، افتتاح کرد.
جهانگیری:
نباید جوانان را اینقدر اذیت کرد
معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: مهمترین بخش از امکانات ما قدرت فکر جوانان مان است که از آن غفلت شده است.
اسحاق جهانگیری در ادامه سفر یک روزه‌اش به استان البرز، طی سخنانی در مراسم افتتاح همزمان طرح‌های صنعتی و دارویی که در شرکت داروسازی «سیناژن» برگزار شد، گفت: جای خوشحالی دارد که در این شرکت یک خانم، مدیرعامل است که با وزیر هم کل کل می‌کنند و در کارشان جدی هستند.
وی افزود: دوران اداره کشور با منابع طبیعی به سر آمده و اگر نگوییم الان این کار غیرممکن است، باید گفت که در آینده غیرممکن خواهد بود. این مسیر دارد به آخر می‌رسد که ما با منابع نفتی و طبیعی خود را اداره کنیم، نه به این معنا که منابع ما در حال اتمام است اما ما یک کشور هشتاد میلیونی شده‌ایم که مردم مان به دنبال توسعه هستند و خود را با کشورهای پیشرفته دنیا مقایسه می‌کنند و می‌خواهند در کشوری توسعه یافته زندگی کنند که این توسعه تنها با صرف منابع طبیعی که انجام نمی‌شود.
جهانگیری با اشاره به سابقه تدوین سند چشم‌انداز بیست ساله کشور، گفت: بیست سال قبل که سند چشم انداز را در دولت آقای خاتمی نوشتیم به این دلیل بود که بیست سال آینده مان را با افقی روشن کنیم و بگوییم که کشورمان باید در آینده چگونه باشد و حالا تقریبا دو سوم اول این چشم انداز گذشته است و کشورهای منطقه هم دست روی دست نگذاشته‌اند که ما پیشرفت کنیم و حالا هم می‌بینیم که در برخی زمینه‌ها وضعیت مان به آنچه که مطلوب است نزدیک نیست.
معاون اول رئیس‌جمهوری با بیان اینکه فروش سالیانه کل منابع نفتی ما تنها نیمی از بودجه سال را تامین می‌کند، گفت: اینکه گفته می‌شود که اتکا را از نفت برداریم باید در عوض تکیه مان را به مغز جوانان مان بدهیم و برای شکوفا شدن ذهن آنان تلاش کنیم. در مغز آنان در مقطع فعلی اگر تصمیم بگیریم شاید می‌گفتیم که دنبال کارخانه خودروسازی برویم دنیا از ما ده‌ها سال جلوتر هستند اما یکسری رشته‌های صنعتی هستند که نقطه ثقل دنیا شده‌اند اما چون این صنایع در ابتدای کار هستند، دنیا هنوز در آن پیشرفت فراوان نکرده‌اند و آن مربوط به شرکت‌های فضای مجازی است.
جهانگیری تصریح کرد: یک وقت ما می‌نشینیم و از فضای مجازی و تاثیر آن بر جوانان مان می‌گوییم و فکر می‌کنیم که فضای مجازی یعنی همان یک تکه که ما از آن ناراحت هستیم اما شرکت‌هایی در فضای مجازی در دنیا مشغول هستند که چندین میلیارد دلار گردش مالی سالیانه دارند.
وی افزود: یکی از رشته‌های دیگر که در ارتباط با‌ای تی است، بایو تکنولوژی است که با استفاده از نیروهای خبره و متخصص می‌توانیم آن را به یکی از صنایع مهم کشور بدل کنیم.
معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: ما اگر خوب به جوانان اتکا کنیم، خوب توجه کنیم و برای شان فضای خوب کار درست کنیم می‌توانیم به نتیجه برسیم. این جوانان را نباید اینقدر اذیت کرد، این ظلم به جوانان است چه آنهایی که در این کشور مانده‌اند و می‌خواهند کار کنند، ما مدام بیاییم و برای شان مشکل درست کنیم چه آنهایی که خارج هستند و می‌خواهند بازگردند و فکر کنیم سبک مدیریتی درستی است، این کار والله درست نیست. این کار فراری دادن مغزها و بلا استفاده نگاه داشتن آنهاست.
جهانگیری در پایان با بیان اینکه ما با سیاست‌گذاری می‌توانیم مسائل را حل کنیم، گفت: مهمترین بخش از امکانات ما قدرت فکر جوانان مان است که از آن غفلت شده است.
همچنین پیش از سخنرانی معاون اول رئیس‌جمهوری از جدیدترین داروی گروه دارویی سیناژن با نام «نئوفور 24» با حضور وزیر بهداشت، وزیر صنعت، معدن و تجارت رونمایی شد.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر صنعت: سرمایه‌گذاری صنعتی کشور امسال بیش از 23 درصد رشد داشته است وزیر اطلاعات: تریبون‌های رسمی برای مردم امیدآفرینی کنند دکتر روحانی هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید لهستان برجام پایه مستحکمی برای همکاری گسترده تر ایران و اروپا است دیده بان حقوق بشر: پادشاهی بحرین یک حکومت سرکوبگر است روزنامه نگار اسرائیلی: موساد تاکنون 3000 نفر را ترور کرده است تخصیص بیش از هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مناطق زلزله‌زده و روستایی کرمانشاه توسط معاون اول ریئس جمهورصورت گرفت بهره‌برداری ازچندین طرح صنعتی تولیدی دارویی دراستان البرز سخنگوی کمیسیون تلفیق اعلام کرد : پلکانی شدن افزایش حقوق کارمندان دولت در بودجه 97 اعتراض وزارت خارجه به صحنه‌سازی‌های‌ سیاسی علیه برجام در رسانه ملی زمان مجازات جنایتکاران جنگی سردار حاجی زاده خبر داد: اعلام آمادگی سپاه برای کمک به بارورسازی ابرها پیش فروش بلیت فیلم‌های جشنواره فجر آغاز شد عناوین روزهای دهه فجر اعلام شد به بهانه رونمایی از قرآن مطلا برای نخواندن و حبس در موزه حمایت از پژوهشگران برتر جوان حوزه زیست‌فناوری اعتراض وزارت خارجه به صحنه‌سازی‌های‌ سیاسی علیه برجام در رسانه ملی اعتراض وزارت خارجه به صحنه‌سازی‌های‌ سیاسی علیه برجام در رسانه ملی اعتراض وزارت خارجه به صحنه‌سازی‌های‌ سیاسی علیه برجام در رسانه ملی اعتراض وزارت خارجه به صحنه‌سازی‌های‌ سیاسی علیه برجام در رسانه ملی اعتراض وزارت خارجه به صحنه‌سازی‌های‌ سیاسی علیه برجام در رسانه ملی اعتراض وزارت خارجه به صحنه‌سازی‌های‌ سیاسی علیه برجام در رسانه ملی اعتراض وزارت خارجه به صحنه‌سازی‌های‌ سیاسی علیه برجام در رسانه ملی